ברוכים הבאים לאתר פסיקה - פסקי דין בחינם, להלן פסק הדין מדינת ישראל נגד אינג'י גביג'ון :

מספר פל"א 383461/2015

לפני כבוד ה שופט אורן בועז

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשמת
אינג'י גביג'ון ת.ז. XXXXXX062


נוכחים:
ב"כ המאשימה עוה"ד מנטסון
הנאשמת וב"כ עוה"ד אסף אורון

פרוטוקול

ב"כ הנאשמת:
טרם תחילת ההוכחות אני מודיע לתביעה שאני שוקל להזמין עדי הגנה שנכחו במקום האירוע, אבקש מהמשטרה שלא לפנות לעדים נוספים שנוכחו במקום האירוע ולא נרשמו כעדי תביעה.
אינני מתנגד לבקשה שהגיש חברי להוספת עד התביעה רס"ל שלומי צברי.


החלטה
אני מתיר את תיקון כתב האישום.

ניתנה והודעה היום כ"ה אדר תשע"ז, 23/03/2017 במעמד הנוכחים.

אורן בועז , שופט

עת/1 ניב ר יב מוזהר כחוק:
משיב בחקירה ראשית:
אני בן 20.
ש. תספר על מה שקרה ביום האירוע?
ת. נסעתי עם ניב בועזיז, החבר שלי, מתל מונד לנתניה, אני נהגתי ברכב, היינו בדרך לסרט ובצומת של אבן יהודה הגענו לצומת, היה אור ירוק, נכנסתי לצומת. אני נסעתי ישר לכיוון נתניה ופשוט גלש רכב לתוך הנתיב שלי מצד ימין, רכב שהגיע מאבן יהודה והוא נכנס לי לתוך הנתיב. אני נסעתי ישר.

לשאלת ביהמ"ש:
אני נסעתי ישר ורכב נכנס לי לתוך הנתיב. הרכב הגיע מאבן יהודה בצד ימין. הוא לא היה קשור בכלל.

המשך חקירה:
אני משרטט על דף נייר.
הרכב שלי מסומן באות א. מסמן ב את רכב המעורבת.
עברתי את הרמזור.
סקיצה שערך העד מוגשת ומסומנת ת/1.
ש. מה יש לך להגיד על זה שהנאשמת טוענת שאתה נסעת באור אדום?
ת. זה לא נכון. גם יש עד ראיה שהיה מאחוריה שנתן עדות שהיא נכנסה באדום, הוא היה מאחורי וראה אותה נכנסת באדום. גם החבר שלי ישב איתי ברכב.
ש. אמרת שהייתם בדרך לסרט, אתה זוכר את השעה?
ת. זה היה בצהריים. לא זוכר בדיוק את השעה.
ש. אור יום?
ת. כן.
ש. באיזה מהירות נסעת?
ת. בסביבות 90 קמ"ש.
ש. תוכל להעריך באיזה מהירות הנאשמת נסעה?
ת. לא.
מה שהתובע הציג לי זה מה שנחקרתי במשטרה.

ב"כ הנאשמת:
מסכים להגיש את הודעת העד.

ההודעה מוגשת ומסומנת ת/2.

משיב בחקירה נגדית:
ש. כמה מותר לנסוע בכביש?
ת. נראה לי 90 קמ"ש.
ש. יכול להיות שנסעת 105 קמ"ש?
ת. לא. נסעתי מאוד זהיר.
ש. יכול להיות שנסעת 100 קמ"ש.
ת. לא. לא נראה לי, לא היינו בלחץ, היינו בדרך לסרט, היה גם רכב מאחורינו?
.ש. למה אמרת במשטרה שנסעת בסביבות 90-100 קמ"ש?
ת. זה היה לפני הרבה זמן.
ש. עכשיו אתה זוכר יותר טוב מאז?
ת. ממש לא.
ש. מאיזה מרחק רואים את הרמזור?
ת. נראה לי בסביבות 100 מטר אולי טיפה לפני.
ש. איפה היית כשראית את הרמזור בפעם הראשונה או האחרונה?
ת. בנתיב הימני.
ש. שראית אותו פעם ראשונה היית 100 מטר מהרמזור בערך?
ת. ראיתי את הרמזור פחות או יותר מ- 100 מטר.
ש. כל הזמן הסתכלת על הרמזור?
ת. כל הזמן.
ש. כמה רמזורים יש בכיוון נסיעתך?
ת. רמזור אחד לפני ואחרי הצומת.
ש. על איזה רמזור הסתכלת?
ת. על הקרוב אלי, על הלפני.
ש. כשאתה מדבר על האור שראית ברמזור כל הזמן, אתה מדבר על האור הקרוב?
ת. כן.
ש. אמרת לאנשים שהסתנוורת מהשמש?
ת. לא זכור לי שאמרתי את זה.

ב"כ המאשימה:
מתנגד לשאלה. שחברי יפנה את העד.

המשך חקירה:
ש. מה אתה אומר על זה שיש עד שראה אותך עובר באדום?
ת. חד משמעית לא נכון.
ש. למה הוא אומר את זה?
ת. לא יודע. אני יכול להגיד שאני לא נסעתי באדום חד משמעית, אני הייתי שם.
ש. איזה צבעים ראית ברמזור?
ת. ירוק שממש הייתי בתוך הצומת, מטר לפני היה ירוק מהבהב.
ש. היה ירוק והיית מטר לפני הצומת וראית את הבהוב לראשונה?
ת. כן.
ש. הבהוב שיש ירוק רצוף, אז יש הפסקה באור ואז חוזר להיות ירוק ואז שוב הפסקה באור, אני אומר לך שמכיוון שהיית מטר לפני הצומת ובמטר עושים פחות מעשירית שניה, הספקת לראות את הירוק הופך למצב שאין אור וחוזר להיות ירוק או לא?
מה ראית מטר לפני ברמזור?
ת. כולם יודעים מה זה ירוק מהבהב.
ש. איך ראית שהוא מהבהב בעשירית שניה?
ת. אני לא יכול להגיד מה ראיתי בעשירית שניה, זה היה לפני הרבה זמן. אני הגעתי לצומת והיה אור ירוק, אם זה היה ירוק מלא או מהבהב אני לא זוכר, אני לא עברתי באדום חד משמעית.
ש. אתה בטוח שלא עברת באדום אבל אתה לא בטוח אם זה היה ירוק או ירוק מהבהב?
ת. אני נכנסתי לצומת היה ירוק מהבהב.
ש. אמרת במשטרה שאם היית מנסה לבלום היית נעצר באמצע הצומת?
ת. לא זוכר.
ש. אם רק מטר פני הצומת התחלף, איך חשבת שתספיק לעצור לפני הצומת?
ת. לא הבנתי את השאלה.
ש. אתה אומר שהיית מספק להעצר בתוך הצומת?
ת. אני לא זוכר שאמרתי דבר כזה.
ש. כשנכנסת לצומת נכנסת בנתיב הימני?
ת. כן.
ש. שנכנסת לצומת לא עמד רכב בנתיב השמאלי ואתה עקפת אותו ברגע שנכנסת לצומת?
ת. לא.
ש. אתה בטוח?
ת. עד כמה שזכור לי.
ש. רכב שנעצר כי הוא ראה שהירוק מתחלף לאדום?
ת. לא. לא היה רכב כזה.
ש. חבר שלך גם לא זוכר את זה?
ת. תשאל אותו.
ש. לא דיברתם על התאונה?
ת. לא.
ש. איך באתם?
ת. כל אחד ברכב נפרד.
ש. מי הבחין ראשון בנהגת?
ת. אף אחד לא הבחין.
ש. למה חבר שלך צעק לך להיזהר לפני התאונה?
ת. מהרגע שעברתי את הרמזור עד שנבלמתי אחרי, אני לא זוכר.
ש. איבדת את הזכרון?
ת. כן. את רגע התאונה עצמו שנכנסתי בה אני לא זוכר.
ש. אני אומר לך שאתה לא שמת לב להתחלפות האור ברמזור, נכנס לצומת באור אדום, חבר שלך צעק לך להיזהר ואתה לא בלמת ופגעת בנאשמת?
ת. זה לא קרה.
ש. למה הוא צעק לך להיזהר?
ת. אני לא זוכר שהוא צעק לי להיזהר.
ש. אחרי התאונה היית בהיסטריה?
ת. הייתי נורא לחוץ ולא הצלחתי לתפקד.
ש. גם עכשיו אתה לחוץ?
ת. מן הסתם. זו סיטואציה מלחיצה.
ש. למה השוטר אמר לך שיש עדים שראו אותך עובר באדום?
ת. לא יודע.
ש. אתה דיברת עם אנשים במקום אחרי התאונה?
ת. לא זכור לי. הייתי נורא לחוץ, ישר ראיתי שניב בסדר, יצאנו מהרכב ורצתי לרכב שלה ואז הפרמדיק היה שם, שאלתי אותו אם הכל בסדר. בהתחלה לא דיברתי על זה שאם אני עברתי באדום.
ש. אתה זוכר מישהו שהביא לך שוקולד?
ת. לא.
ש. למה היא אומרת שאתה אמרת "אני אשם, אני אשם"?
ת. אף אחד לא הביא לי שוקולד, לא דיברתי עם אף אחת, לא צעקתי את זה.

ב"כ הנאשם:
שוחחתי כרגע בטלפון עם עדה בשם מאי שנחקרה במשטרה ובנוסף היא אמרה במשטרה שהיא מאמינה שהעד עבר באדום והיא אמרה לי היום שהנאשם אמר לה שהוא אשם. אני אזמין אותה בפרשת ההגנה.

המשך חקירה:
ש. לקחת טלפונים של אנשים בשטח?
ת. לא. אחרי זה התקשרתי לאבא שלי, הוא בא והוא דיבר עם הפרמדיק.
ש. מי הגיע למקום אחרי התאונה?
ת. אמא של ניב, חברים שלי היו ברכב אחרי, עוד חברים ששמעו על התאונה וההורים שלי.
ש. מה השמות של החברים שלך שהגיעו אחרי?
ת. עומר מור חיים, רון סלע, שחר רפאלי ודור כוכמן.
ש. יש לך טלפונים שלהם?
ת. כן. הם באו כחצי שעה אחרי, אני לא יודע בדיוק.
ש. מי הגיע קודם אבא שלך או אמא שלך?
ת. הם באו ביחד.
ש. כמה רכבים יש לכם בבית?
ת. 2רכבים.
ש. מה מרחק הנסיעה שהם גרים?
ת. בכפר סבא, זה בערך 15-20 דקות נסיעה.
ש. מי התקשר אליהם?
ת. אני התקשרתי.
ש. למי הפרמדיק נתן את הטלפון?
ת. לאבא שלי.
ש. איך הגעת לעופרי?
ת. מחבר מהבית בשם איתי שניידר.
ש. איך ידעת שהיא היתה עדה, ראית אותה?
ת. לא. הוא התקשר אלי ואמר שהוא חבר של בן הזוג שלה, הוא התקשר אלי ואמר שעופרי היתה בתאונה וראתה שהיא נכנסה באדום. היא היתה מאחורי.

לשאלת ביהמ"ש:
ש. היא עדת תביעה?
ת. לא התעסקתי בזה. היא לא הסכימה לבוא למשטרה.

המשך חקירה:
ש. איך אתה יודע שהיא לא הסכימה לבוא למשטרה?
ת. לא יודע.
ש. למה אמרת שהיא לא הסכימה לבוא למשטרה?
ת. אני לא זוכר. עבר זמן מאז.
ש. לפני דקה אמרת שהיא לא הסכימה לבוא למשטרה, מאיפה אתה יודע?
ת. אני לא דיברתי איתה. סתם אמרתי שהיא לא הסכימה לבוא למשטרה.
ש. איך אתה יודע מה הפרמדיק אמר במשטרה?
ת. אבא שלי דיבר איתו.
ש. אחרי שהוא העיד במשטרה?
ת. לא יודע. אתה מתקיף אותי בשאלות.
ש. כשאתה נכנסת לצומת עמדה בנתיב השמאלי בחורה בשם מאי, כך היא אומרת, מאי לא עמדה שם סתם היא נסעה כי היה ירוק וכשהיא ראתה שהרמזור מתחיל להתחלף היא בניגוד אליך לא המשיכה, היא עצרה, אחרי שהיא עצרה ועמדה אתה הגעת מאחוריה וחלפת על פניה ופגעת בנאשמת שהתחילה לגלוש לצומת באור ירוק?
ת. אני אמרתי מה אני חושב. אני נסעתי בירוק. אני לא זוכר שהיה מישהו בנתיב השמאלי שלי, לא זוכר שמישהי עמדה לפני הצומת ועצרה. אני עברתי בירוק.
ש. אתה וחבר שלך נוסעים באוטו, לשניכם קוראים ניב וחוץ מזה אתם זוכרים את אותם דברים ויש לכם העלמות זכרון סלקטיבית של אותם דברים אחרים, שניכם זוכרים שהתחלף לירוק, שהייתם קרובים לצומת, שניכם לא זוכרים שהנהגת השניה עמדה, שניכם זוכרים שראיתם את הנאשמת מתחילה לגלוש לצומת, איך זה מסתדר, אחרי התאונה דיברתם?
ת. ברור. נסענו ביחד לבית החולים.
ש. אני אומר לך שאתה מאשר שיש לך בלאק אאוט ואתה לא זוכר את הרגע שלפני התאונה, אני אומר לך שבעקבות השיחה עם ניב זה הזכרון שיש לך, אתה מסכים איתי שדיברתם והבנת ממנו מה קרה?
ת. לא. אני לא אמרתי משהו שקרה על סמך מה שניב אמר, אמרתי מה שאני זוכר.
ש. התייעצת עם עו"ד לפני החקירה?
ת. לא.
הכוונה שלי היתה שאם הייתי עוצר הייתי נעצר באמצע הצומת.
ש. נשאלת אם צפרת ואמרת שזה היה במאית שניה ואז קרתה התאונה, איך חבר שלך הספיק לצעוק ואתה לא הספקת להגיב?
ת. אני לא זוכר שהוא צעק.
ש. אחריך היו רכבים?
ת. לא זוכר.
ש. לפניך היו רכבים?
ת. לא זוכר.
ש. במשטרה אמרת שכן?
ת. אז כן.
ש. באיזה תאריך הוצאת רשיון?
ת. ביום התאונה היה לי רשיון כשנתיים, אולי פחות, שנה וחצי.
ש. היית נהג חדש?
ת. כן.
ש. יכול להיות שראית ירוק מהבהב והרמזור מעליך ובאיזה שהוא שלב לא ראית את הרמזור והתחלף לצהוב, לפני התאונה, אתה לא יכול להגיד לנו במאה אחוז שלא התחלף לצהוב ברגע התאונה?
ת. אני יכול להגיד שנכנסתי לצומת היה אור ירוק.
ש. זה נכון שיש שם בעיה שהשמש מסנוורת בשעות אחר הצהריים, ערב?
ת. יכול להיות. אני לא יודע.

חקירה חוזרת:
אין.

עת/2 מר ניב בועזיז מוזהר כחוק:
משיב בחקירה ראשית:
אני בן 20. אני לוחם בשריון. אני חבר של ניב רבי וישבתי לצידו ביום התאונה.
אנחנו רצינו לנסוע לסרט, חצינו את הצומת של אבן יהודה היינו בנתיב הימני שחצינו ובאנו לחצות את הצומת, רכב מסוג מאזדה בא לפנות שמאלה והתנגשנו בו.
ש. הסנגור של הנאשמת טוען שאתם חציתם את הצומת באור אדום? תספר לביהמ"ש מתי, איך באיזה נתיב נסעתם?

ב"כ הנאשם:
אני לא טוען שהם עברו באור אדום, יכול להיות שהם עברו באור צהוב.

המשך חקירה:
ת. שום אור לא היה בצומת, ברמזור שאנחנו חצינו, שום אור לא היה שם מלבד אור ירוק, אומנם הוא הבהב בזמן שעברנו אך הוא היה ירוק.
ש. הסנגור טוען שנסעתם בכביש 4 צהרי יום ויכול להיות שהסתנוורתם מהשמש?

ב"כ הנאשמת:
אני מסכים להגשת הודעת העד.
ההודעה מוגשת ומסומנת ת/3.

משיב בחקירה נגדית:
ש. ניב רבי אמר שנסעתם בין 90 ל- 100 קמ"ש, כמה נסעתם?
ת. 70 קמ"ש.
ש. אתה אומר 70 קמ"ש?
ת. זה מה שאני זוכר. אני אומר עכשיו 70 קמ"ש כי אני זוכר שנתתי עדות וזה היה לפני הרבה זמן.
ש. כמה מותר לנסוע שם?
ת. זה כביש של 80 קמ"ש, 90 קמ"ש.
ש. למה נסעתם 70 קמ"ש?
ת. כי זו צומת. אתה חוצה צומת אתה לא מאט בד"כ?
ש. לפני שהתקרבתם לצומת כמה נסעתם?
ת. לא זוכר כי זה היה לפני הרבה זמן, התבססתי על העדות שנתתי לפני כן במשטרה. חצינו את הצומת ב- 70 קמ"ש. לפני כן נסענו באזור ה- 90 קמ"ש. .
ש. אתם מגיעים לצומת, מתחלף לירוק מהבהב וניב מחליט להאט את המהירות?
ת. אני יכול להסביר. מה שקרה שאנחנו חצינו את קו העצירה הירוק הבהב, לפני שערנו את קו העצירה האטנו כי זה דבר שעושים לפני שחוצים צומת.
ש. היית צריך להעיר לנאשם משהו בנוגע לניב?
ת. אני סומך על הנהיגה שלו. הערתי לו ברגע שקלטתי שאנחנו נכנסים ברכב, אמרתי לו תיזהר.
ש. מה רצית שהוא יעשה?
ת. יעצור. ננסה איך שהוא להחלץ מהמצב שנקלענו אליו דבר שלא היה כל כך אפשרי כי הרכב היה ממש בתוך הצומת.
ש. היו עוד רכבים מהכיוון של הנהגת בצומת?
ת. היו שחיכו בהמתנה. היא נסעה.
ש. מי חיכה?
ת. היו רכבים שחיכו בצומת בכיוון שלה או לפנות ימינה או לפנות שמאלה. הם עמדו והיא חצתה.
ש. אתה זוכר אותם?
ת. כן. יש לי פלאש בק של רכבים שעצרו בצד.
ש. זה כולל גם את הנתיבים שלכם, שני הנתיבים שלכם?
ת. כן.
ש. בנתיבים שלכם גם היו רכבים שעמדו בצומת?
ת. בנתיב שלנו הרכבים נעו כרגיל ואנחנו חצינו את הצומת וכשאנחנו חצינו את הצומת היה את המאזדה שבאה לפנות ואז אנחנו עוברים את הצומת ופגענו במאזדה.
ש. לא היה רכב עומד בכיוון שלכם?
ת. לא.
ש. לא עקפתם רכב שהגעתם לצומת?
ת. לא.
ש. יש אדם בשם מיכה ברדימן שהוא ככל הנראה שוטר שהוא כותב שמה שהוא הבין מאנשים שהיו במקום אתם עברתם באדום, למה הוא הבין את זה?
ת. מאיפה אני יודע. אני יודע שאנחנו עברנו בירוק.
ש. למה דיברתם על הסינוור של השמש?
ת. אני אמרתי למשטרה שהראות היתה מעולה, לא דיברנו על סנוור של השמש.
ש. אולי חבר אחר שלכם?
ת. היינו רק שנינו באוטו.
ש. יש עוד אנשים שהגיעו למקום שאתה מכיר?
ת. הבן אדם היחיד שהיה במקום זה חבר שלי שהוא נהג.
ש. את העד הזה אתה לא מכיר, העדים האחרים?
ת. לא. אין לי מושג.
ש. הגיעו עוד אנשים שאתה מכיר הגיעו למקום?
ת. אחרי זה חברים שלי באו. זה 4 דקות נסיעה מאור יהודה, הם שמעו מה קרה, כנראה דרך אמא שלי.
ש. אמך התקשרה אליהם להגיד שהיתה תאונה?
ת. כנראה שכן.
ש. מי הגיע למקום?
ת. חברים.
ש. מי?
ת. דור כוכמן, עומר מור ורון סלע.
ש. מי עוד הגיע למקום?
ת. זהו. לא זוכר עוד שמות. כמובן שאמא שלי.
ש. מתי ראית את הרמזור פעם ראשונה?
ת. 15 מטר לפני שחצינו אותו, 20 מטר.
ש. פעם אחרונה מתי ראית את הרמזור?
ת. לא ראיתי אותו. כשכבר ראיתי הכל שחור וכריות אוויר נפתחו.
ש. הסתכלת על הרמזור פעם אחת 20 מטר לפני הצומת?
ת. ראיתי את הרמזור פעם אחרונה שעברתי את הצומת.
ש. למה לא ענית על זה?
ת. כנראה לא הבנתי את השאלה שלך.
ש. מתי פעם אחרונה ראית את הרמזור?
ת. שחצינו את הצומת. היינו באמצע הצומת. אולי 30 מטר אחרי קו העצירה, ממש באמצע הצומת. ראיתי את אותו רמזור, כמובן.
ש. איפה הרמזור נמצא לפני או אחרי הצומת?
ת. אחרי הצומת.
ש. שהתקרבתם לצומת הסתכלת עליו?
ת. כן.
ש. לא שמת לב שיש עוד רמזור לפני הצומת?
ת. אני הסתכלתי על הרמזור שהיה לי הכי נוח להסתכל עליו.
ש. יש שני רמזורים לפני הצומת ואחרי הצומת. אתה לא ראית את הרמזור שלפני הצומת אלא רק את הרמזור שאחרי הצומת כי זה לא עניין אותך כי אתה לא נהגת?
ת. למה שהרמזור לא יעניין אותי, בסופו של דבר זה החיים שלי, אומנם אני לא נהג אבל למה שאני לא אסתכל על הרמזור.
ש. שצעקת לו להיזהר איך הוא הגיב?
ת. שצעקתי להיזהר שניה אחרי זה היינו בצד עם כריות אוויר פתוחים והרכב מרוסק.
ש. במבט הראשון שלך לרמזור כמה זמן הסתכלת עליו?
ת. העפתי מבט, 2 שניות.
(העד מניף את ראשו למעלה)
ש. אחרי זה המשכת להסתכל עליו?
ת. על הרמזור?
ש. כן, עד אחרי התאונה?
ת. הסתכלתי לרמזור, הורדתי את המבט, במהלך הצומת הסתכלתי עליו שוב ואחרי זה כבר היינו אחרי התאונה.
ש. ניב אומר שהוא לא בלם כי הוא פחד שהוא יתקע באמצע הצומת, ראית שהתחלף הרמזור, למה לא חשבת להמשיך להסתכל על הרמזור?
ת. אתה מצפה שאני אסתכל לרמזור בצורה רציפה. העפתי מבט, הסתכלתי על הכביש, אחרי זה חצינו את הצומת והעפתי שוב פעם מבט ואחרי זה היתה התאונה.
ש. אתה חושב שהנאשמת נכנסה באור אדום?
ת. כן.
ש. למה ניב לא בלם, הבהב הרמזור בירוק?
ת. ממתי עוצרים שיש רמזור ירוק.
ש. אם הוא היה מנסה לעצור, לדעתך אם הוא היה עוצר הרמזור היה מתחלף לאדום?
ת. לא. הרמזור התחיל להבהב כשאנחנו חצינו את הצומת. הרמזור היה ירוק. אנחנו לא נעצר שיש ירוק.
ש. למה היה חשוב לכם להגיד ירוק מהבהב?
ת. זה מה שהיה. יום למחרת שאני התייצבתי בתחנת המשטרה זה מה שאני זוכר שהיה ברמזור.
ש. דיברת עם אבא של ניב?
ת. לא.
ש. עם מי דיברת לפני החקירה במשטרה לגבי התאונה?
ת. עם הורי. עם ניב לגבי מה שקרה שם.
ש. מי אמר ראשון למי איזה צבע הוא ראה ברמזור?
ת. אנחנו רק אחרי העדות שנתנו במשטרה שאלנו מה קרה שם. ניב רבי אמר לי איזה צבע הוא ראה ברמזור.
ש. אז הבנת את זה ממנו?
ת. לא. הסכמתי עם מה שהוא אמר והמשכנו הלאה.
ש. מתי זה היה?
ת. אחרי שהיינו במיון אם אני לא טועה. שחזרנו מהמיון.
ש. איזה עוד עדים יש לתאונה?
ת. לא יודע.
ש. אתה יודע על הפרמדיק?
ת. לא יודע. אני לא מכיר אף אחד.
לגבי המשטרה, שאלנו אחד את השני מה שאלו אותך ואז הבנו מה קרה באירוע.
ש. כל אחד סיפר לשני מה הוא אמר במשטרה?
ת. כן.
ש. כל אחד סיפר מה שאלו אותו במשטרה?
ת. כן.
ש. מתי השיחה הזו הייתה?
ת. בדרך חזרה מתחנת המשטרה הביתה.
ש. אני אומר לך שאתם לא חזרתם ביחד הביתה?
ת. לא חזרנו ביחד. הוא נסע עם ההורים שלו ואני עם ההורים שלי.
ש. אם אני אומר לך איך דיברתם בדרך חזרה אם לא נסעתם ביחד?
ת. בדרך לרכבים היה לנו 5-7 דקות של הליכה , ושם דיברנו.
ש. אז איך אתה לא יודע מניב על עדים נוספים לתאונה ת. שמעתי שיש עדים מיהם אני לא יודע.
אין לי שאלות נוספות.

ע/ת מס' 3 – אבי מגידו אני סמנכ"ל בחברת סונול.
ב"כ הנאשם: אין לי התנגדות להגשת הודעת העד וסקיצה שערך.
מוזהר לומר אמת
אני מסרתי עדות לבוחן שהיה במקום במועד האירוע הוא שרטט למיטב זכרוני ואני אישרתי אותה.
בוא תסביר לבימ"ש את השרטוט.
מודעת העד מוגשת ומסומנת ת/4.
סקיצה מוגשת ומסומנת ת/5 (בעמוד 2 לת/4).
אם אני מסתכל בסקיצה אני הגעתי מכיוון מערב למזרח מנתניה לאבן יהודה.
העד מצייר סקיצה המתנתי במסלול השמאלי מסומן א' על מנת לפנות שמאלה לאבן יהודה היה לי רמזור אדום בעודי עומד בהמתנה ראיתי רכב פורד מלנדאו שהגיע מכיוון מזרח בנתיב הנגדי אליי נכנס לתוך הצומת ופוגע בצד שמאל של רכב מאז דה שהיה פה אני מסמן אותו באות ב' ואת סוג הרכב הפוגע מסמן באות ג'. רכב המאזדה נפגע ונזרק לקצה מערבי צפוני של הצומת של השוליים והרכב הפוגע פורד הגיע לכיוון שמולי ועלה על אי התנועה ופגע בי בדופן שמאל של הרכב שלי והסיט אותי כמה ס"מ ימינה. צילמתי באותו היום את הרכב שלי מציג לבימ"ש תמונות.
סקיצה שערך העד מוגשת ומסומנת ת/6.

חקירה נגדית:
ש. אומר החבר של הבחור שהם נסעו 70 קמ"ש מותר לנסוע שם 90 קמ"ש מדוע נסע פחות מ90 קמ"ש?
ת. לא אני יכול להעריך שזו לא הייתה נסיעה איטית זו הייתה נסיעה מהירה, אני זוכר את חריקת הבלמים לפני הפגיעה הראשונה ואת עוצמת הרכב מגיעה אליי.
ש. אתה יודע איזה בלמים של מי חרקו?
ת. כן אני ראיתי את תגובה של נהג הפורד מונדאו ש. אתה יודע אם הפורד האטה או האיצה לפני הצומת?
ת. לא נכנסתי לאירוע ששמעתי את חריקת הצמיגים ש. מה הילדים אמרו אחרי התאונה? אני מדבר על הבחורים שהיו מעורבים בתאונה ת. הם לא דיברו הם יצאו מהרכב אחרי התאונה להבדיל מהרכב המעורב, אם אני זוכר נכון פניתי לנהג ואמרתי לו מדוע נסע מהר והוא לא הגיב לי.
ש. הוא אמר לך היא עברה באדום ואני לא
ת. לא זוכר

ע/ת מס' 4 – רונן לישפיץ אני פרמדיק מתנדב ביחוד הצלה ומתנדב בית"מ כ"ס.
מוזהר לומר אמת.
באותו יום אני נסעתי בנתיב לכיוון רבין עמדתי ברמזור שיוצא מאבן יהודה והתכוונתי לנסוע שמאלה לכיוון מחלף בני דרור מציג לבימ"ש סקיצה שערכתי במשטרה לאחר התאונה.
הרכב שלי מסומן באות ג' אני עמדתי ברמזור באור אדום, היה אור אדום בוודאות אני הסתכלתי הרכב שהגיע במקביל אליי בנתיב הימיני המשיך במהירות איטית בינונית לכיוון הצומת ישר מבלי לעצור. אני בטוח ששתי נשים היו ברכב בזמן שהרכב א' של הנשים המשיך בנסיעה ללא עצירה הגיע רכב מצד שמאל שלי מצד מזרח ונתקעו אחד בשני.
לשאלת בימ"ש הרכב שבו ישבו שתי הנשים חצה את הצומת באור אדום בוודאות מוחלטת.
באותו רגע שזה קרה אני צעקתי "לאאא" מרוב בהלה והתרחשה התאונה.
הודעת העד והסקיצה שערך העד מוגשים ומסומנים ת/7.
אפשר לציין שאני לא מכיר אף אחד מהמעורבים.
אני זה שניגשתי לטפל בפצועה.
חקירה נגדית:
ש. יש מעבר חציה
ת. לא זוכר אני חושב שכן
ש. יש קו עצירה?
ת. אני לא זוכר אני זוכר שרק היה רמזור ומישהו שעבר באדום ש. אתה ראית את רכב הנאשמת במראה?
ת. כן אני ראיתי מרחוק את הנאשמת מגיעה במהירות איטית או בינונית ורציתי לצעוק לה שתעצור ואז הייתה התאונה.
ש. במשטרה לא אמרת שראית אותה במראות אתה זוכר היום יותר טבון מאז ת. עכשיו ששאלת אני זוכר בוודאות שראיתי אותה ש. הנאשמת טוענת שהיה לה אור אדום ושהיא המתינה זמן אחרי שהתחלף לירוק היא התחילה בנסיעה, היא לא אמורה להתבלבל ואני אומר לך שאתה זוכר שאתה נהגת ברכב ותוך כדי המתנה והרכב הזה יכול להיות שאולי הוא עמד מטר אחרייך מבחינתך אתה רואה שיש אור אדום ואז אתה רואה אותו עובר באוד אדום אז יכול להיות שהיא עמדה מאחוריך ולא שמת לב וראית אותה בתנועה שהיא קרובה לצומת, האם יכול להיות מבחינת מה שאתה זוכר רכב מצד שמאל ורכב מצד ימין ואז קרתה התאונה?
ת. היא לא עמדה בוודאות לא מלפניי ולא מאחוריי ולא מצדדי ש. אז למה לא אמרת במשטרה את זה?
ת. כי לא שאלו אותי
ש. כמה רכבים עמדו מאחורייך
ת. לפי מה שאני זוכר אני והיא לבד
ש. איזה מרחק אפשר לראות אותו?
ת. לא יודע לא זוכר
ש. ראית את הרמזור לפני שהגעת לצומת איזה אור דלק ת. שהגעתי לצומת היה אור אדום ועצרתי
ש. איך שהייתה תאונה ישר התחלף לירוק
ת. איך קרתה התאונה ישר ראיתי שהרכב שנפגע שלא עצר נזרק לצד ימין והרכב שפגע בו עף לצד שמאל.
ש. אחרי התאונה שהיה מגע לא הרמת את הראש לראות את הרמזור ת. ברגע שקרתה התאונה אני פרמדיק אני עליתי על האי תנועה ליד הרכב שנפגע וישר יצאתי לעזור אני מציין בת/6 בסקיצה שערכתי את מיקום הרכב שלי כפי שאני זוכר לאחר התאונה עומד בקצה בפינה על האי תנועה למול הרכב שנסע במקביל אליי.
ש. לא עף לשם עוד רכב?
ת. לא זוכר אני ישר הלכתי לטפל ברכב שלא עצר כי חשבתי שהם נפגעו הכי קשה.
ש. אתה מגיע מאיזה כיוון?
ת. מצפון לדרום.
ש. אני מציג לך את התרשים של הבוחן איפה אתה עמדת?
ת. אני מציין שבמשולש הצפון המערבי עמדתי על אי התנועה יש לי רכב 4*4 .
ש. אחרי התאונה לא הסתכלת על הרמזור?
ת. אחרי התאונה הסתכלתי איפה הרכבים עומדים לא על הרמזור ש. כמה זמן לפני התאונה ראית את הרמזור פעם אחרונה?
ת. כל הזמן הסתכלתי על הרמזור ראיתי אור אדום וזהו ישר אחרי זה הייתה התאונה וניגשתי לעזור.
ש. גם לפי המעורב הוא עבר נניח בירוק מהבהב ולפי תוכנית הרמזורים אתם מקבלים ירוק אחרי הרכב של המעורב לכן, גם לפי גרסת המשטרה (איפה שאתה מתנדב).

ב"כ הנאשם:
הוא מתנדב במשטרה וזה מה שהוא מבין מהמערכת ציטוט .
לשאלת בימ"ש מה העד צריך להבין מהמערכת

ב"כ הנאשם:
לא התכוונתי שהעד מבין שבתור מתנדב במשטרה הוא צריך למסור עדות שקר, התכוונתי אדוני שהוא ולו באופן פסיכולוגי תת מודע שאם המשטרה העמיד לדין את הנאשמת.

ש. אתה אומר שבשנייה אחרי התאונה אתה לא יודע מה הרמזור הראה, אתה ראית את הרמזור רק באיזשהו שלב היית בלחץ אמרת "לאאא" אפשר להניח שבעשירית שניה לפני התאונה לא הסתכלת על הרמזור?
ת. לא נכון, הסתכלתי תמיד על הרמזור ואז היה בום ואז ראיתי רכב שנוסע ולא עוצר וממשיך קדימה אל הצומת ועובר באור אדום.
ש. בו זמנית אתה רואה את הרכב שמשמאלך ומימינך ואת הרמזור למולך?
ת. בבו הזמן ראיתי שני רכבים מתנגשים אחד בשני שלמולי אור אדום ש. איך לא ראית שאחרי 4 שניות היה אור ירוק?
ת. הרכב נכנס בזמן שהיה אור אדום אז ראיתי שקוראת התאונה אם אתה שואל אותי מה היה שניה אחרי זה אני לא זוכר בזמן התאונה ראיתי בוודאות שהיה אור אדום ש. אמרת עכשיו לפרוטוקול מכיוון שלא הייתי בטוח למה התכוונת?
ת. התכוונתי לאיזה צבע של אור היה ברמזור אחרי התאונה.
ש. אז אמרת בהמשך המשפט לאור זאת אני ישים לב לאור ברמזור איך זה מתיישב?
ת. לא אמרתי את זה.
ש. אני אומר לך שראית אור אדום אתה זוכר אור אדום , זוכר שהמתנת באור אדום זה הזיכרון שלך אתה ראית רכב שהגיע מצד שמאל ורכב שמגיע מצד ימין אני אומר לך שבו זמנית לא ניתן להבחין בשניהם ואתה זוכר אור אדום. ואתה לא הסתכלת על הרמזור ולו חלקיק אחד אחרי התאונה ומטבע הדברים להסתכל על הרכבים היה יותר רלוונטי, אתה לא יודע היום להגיד לנו כמה חלקיקי שניה אחרי התאונה הורדת את המבט מהרמזור למטה לרכבים אולי זה היה כמה שניות ולא חצי שנה שניה?
ת. שאתה טועה, אני לא יכול להסתכל גם על הרכב שמגיע מצד שמאל שלי ומכיוון מזרח למערב אלא רק הסתכלתי על מרכז הצומת שזה אומר אור אדום מוחלט והתנגשות של הרכבים במרכז הצומת תוך כדי שיש אור אדום.
ש. אם אתה רואה את הרמזור בעת ההתנגשות איך אתה לא רואה את הרמזור חלקיק שניה אחרי התאונה?
ת. בזמן התרחשות התאונה ראיתי ברמזור אור אדום מוחלט. זה לא חלקיק שניה אלא כמה שניות אחרי. אם היית שם לא היית מסתכל על השעות היית מסתכל על התאונה , על הפצועים.
ש. ואז אמרת לעצמך אני הולך להיות עד?
ת. בזמן הטיפול שלי כן.
ש. אתה אמרת קודם שאמרת לעצמך עכשיו אני ישים לב מה קורה בדיוק כי אני הולך להיות עד ת. לא אמרתי לשים לב
ש. למה לא דיווחת למשטרה?
ת דבר ראשון דאגתי להחנות את הרכב בבטחה ולאחר החנייה של הרכב התקשרתי 1221 זה טלפון של איחוד הצלה הם הזמינו כוחות נוספים כמו משטרה ומגן דוד אדום. אני הלכתי לטפל בפצועה.
ש. אתה זוכר מי היגע קודם?
ת. לא התייחסתי לזה.
ש. אתה זוכר שהגיעה משטרה או מד"א?
ת. אני לא זוכר מי הגיע קודם אני טיפלתי בפצועים.
ש. מדוע לא מסרת טלפון למשטרה אם החלטת שאתה רוצה להיות עד?
ת. אני לא זוכר למי מסרתי טלפון האירוע שם היה בצורה מאוד דרמטי הפצועים מבחינת הטיפול ומבחינת השמירה על הרכבים היה חשוב לי לטפל בכולם.
ש. טיפלת גם הילדים?
ת. בנערים לא ילדים, ראיתי שהם פצועים קל. היה לי חשוב לטפל בפצועה כי ראיתי שהיא נפצעה הכי חמור בידה השמאלית.
אין לי שאלות נוספות.

ע/ת מס' 5 – צורף ברק רס"מ
אני בוחן תנועה באת"נ שרון אני משרת במשטרה משנת 2002 עוד מעט 10 שנים בוחן.
מוזהר לומר אמת

הגעתי למקום התאונה אחרי שהיא קרתה ערכתי סקיצה , לוח צילומים ודוח בוחן.
ב"כ המאשימה מבקש להגיש את המסכמים הבאים:
דוח בוחן מוגש ומסומן ת/8
תרשים תאונת דרכים מוגש ומסומן ת/9
סקיצה בצירוף שרטוטים מוגש ומסומן ת/10
לוח תצלומים מוגש ומסומן ת/11
תוכנית רמזורים מוגש ומסומן ת/12
אני מגיש מזכרים נוספים בהם מזכרים נוספים שערכתי מוגשים ומסומנים ת/13.

לשאלת בימ"ש האם אתה גיבשת את ההמלצות בתיק?
ת. כן
חקירה ראשית:
ש. ציינת שהיית בשטח והגעת למקום התאונה ניהלת את תיק החקירה הגעת למסקנה, תוכל לספר לבימ"ש על סמך מה הגעת למסקנה שיש מקום להגיש כתב אישום כנגד הנאשמת שנסעה ברכב הפורד?

ב"כ הנאשמת:
מתנגד לשאלה. אני קראתי את תיק החקירה כמה פעמים לא קראתי בשום מקום המלצה של הבוחן לכתב אישום. מדובר בעד שמגיש חוות דעת מומחה בחוות הדעת הוא יכול לכתוב מה שהוא רוצה אם עכשיו חברי הוא רוצה שהוא יחזור על הדברים .

ת. בתאונת רמזור בדרך כלל מגבשים עמדה קבועה בעיקר באמצעות עדי הראייה או מצלמות כי שני הצדדים טוענים שעברו בירוק במקרה זה היו עדי ראייה אם אני לא טועה. שעל סמך עדי הראייה זו הייתה ההמלצה שלי בתיק.
אין שאלות נוספות

חקירה נגדית:

ש. מי זה מיכה?
ת. לא יודע מי זה
ש. אני מפנה אותך למייל התכתבת איתו במייל?
ש. מיכה הוא שוטר נכון?
ת. אני לא מכיר אותו
ש. אתה לא זוכרת את המייל הזה?
ת. לא
ש. אותו מיכה שהוא שוטר אני מניח ,כותב לך שהוא הבין מאנשים שהיו במקום שהנהג ניב חצה את הצומת באור אדום כנראה ובאותה מקשה הוא מוסר לך מספר טלפון של עד אפשר להניח שהוא הבין מהעד הזה שניב זה שעבר באדום?
ת. הוא מציין שהוא דיבר עם אנשים שטענו או ראו את הרכב של ניב שעבר באדום והוא נתן את המספר טלפון של האזרח.
ש. אפשר להניח שהוא התכוון לאותו אזרח?
ת. נכון
ש. אותו אזרח חקרתם אותו?
ת. רגע אני אסתכל, כן יצרנו קשר עם אותו בן אדם.
ש. ואז דיברתם עם יוסי?
ת. יש מזכרים של כל הטלפונים.
ש. בדקתם במערכת אם הוא שוהה בחול או לא?
ת. אני מאמין שכן.
ש. מפנה אותך למזכר בין השיחות שלך חלפו 20 יום אני טוען שב19/11/16 אמר לך שאחיו נמצא כרגע בחול ודיברת איתו 20 יום אחרי מסתבר שהוא כבר חזר לארץ כך עולה מהמזכרים, מדוע לא בדקת עם האח מתי הוא חוזר ואיך אפשר ליצור איתו קשר.
ת. אדוני רואה את כל המזכרים שערכתי כולם לאותו מספר הטלפון שנמסר לי במייל ועשיתי די והותר, השארתי לו מספר טלפון שלי ולא חזר אליי, בשיחה הבאה הוא אמר שהוא שוב טס ללוס אנג'לס מבלי להגיע למשטרה מבלי ליצור איתי קשר ניסיתי לאתר את העד ראייה ללא הצלחה.
ש. עשית עוד פעולות מעבר למה שכתוב?
ת. כל מה שעשיתי כתוב .
ש. ביקשת ממיכה לערוך מזכר מסודר האם הוא ערך באותו הקשר?
ת. כן , יש חומר ראיות בתיק המספרים פה לא בסדר אחד ממוספר 11 שהוא מיכה.
ש. אתה המסקנה שלך שיש להעמיד את הנאשמת לדין, החוות דעת בוחן מאיזה תאריך?
ת. דוח בוחן ערכתי בסיום כל הפעולות בתיק 26/9/15.
ש. אחרי שהגעת למסקנה שהנאשמת עברה באדום חקרת את העדה מאי חן ב7/10/15?
ת. כן ב7/10/15
ש. אז מדוע קודם הגעת למסקנות ואז חקרת את העדה?
ת. התאריך שנמסר בדוח בוחן זה התאריך הראשוני שאני מתחיל לעבוד על הדוח בחלק מהמקרים הדוח לא מסתיים באותו יום ויש עדיין פעולות חקירה לעשות לאחרונה אני נתקל בהרבה דיונים בשאלה הזאת והיום אני מוסיף את התאריכים בהתאם לפעולות החקירה שביצעתי בהמשך ש. בדו"ח בוחן אתה מעלה באופן מרוכז את הממצאים שאספת?
ת. כן.
ש. דו"ח הבוחן חתום מ- 26/9?
ת. כן.
ש. יכול להיות שזה התאריך שחתמת את הדו"ח ולאחר מכן הגיעה אליכם עדות נוספת . אם היית משנה את דו"ח הבוחן היית כותב תאריך חדש?
ת. אם סיימתי את דו"ח בוחן הוא אמור להיכנס לתיק. אם הכנסתי אותו לתיק הוא אמור לקבל מספר של ראיה ולהיות מצויין בתיק. אני יכול להראות לביהמ"ש את הרשימה של הראיות שדו"ח הבוחן הוא האחרון ברשימת הראיות. כך אני עובד. את דו"ח הבוחן אני משאיר לסוף אחרי שכל העדים נחקרים ופעולות החקירה מסתיימות. אני פותח את המחשב, מסכם את מה שצריך ומוסיף אותו לתיק.

לשאלת ביהמ"ש:
ש. איזה מספור מסומנת העדות של הגב' מאי?
ת. מספר 22. דו"ח הבוחן הוא 32. זו הראיה האחרונה בתיק.

המשך חקירה:
ש. לפי העדה מאי היא נסעה, היה לה ירוק, הרמזור התחיל התחלף ואז היא נעצרה ועמדה ואחרי שהיא עמדה אז הגיע המעורב מימינה ונכנס לצומת, זה נכון עובדתית?
כאשר היא היתה בעמידה, סביר להניח שהרמזור שלה היה אדום?
ת. לא. לא בהכרח.
ש. אם זה לא סביר?
ת. זה לא וודאי.
ש. חוזר על השאלה. האם סביר להניח שכשהיא עמדה דלק אור אדום?
ת. סביר להניח. אם היא היתה בעמידה.
ש. היא מכירה מישהו מהמעורבים לפי מה שהיא אומרת?
ת. לא.
ש. שאתה חוקר אותה אתה אומר לה "כאשר היית בעמידה סביר להניח שהרמזור שלך היה אדום", אתה הנחת שהמעורב עבר באדום, זה נכון?
ת. לא.
ש. אם לא הנחת שהמעורב עבר באדום, מדוע אמרת לה שסביר להניח שהוא עבר באדום?
ת. זה לא מה ששאלתי. שאלתי אותה אם היא היתה בעמידה והרמזור שלה היה אדום.
ש. לפי העדות שלה ולמרות שהמעורב טוען שהוא נכנס לצומת בירוק מהבהב, כיוון שהיא הספיקה להעצר ולעמוד ורק אז הוא עבר, סביר להניח שהוא עבר באדום?
ת. לא. היא אומרת שהרמזור בכיוון נסיעתה היה ירוק מהבהב והיא נעצר, זה גם מה שהנהג השני טוען, שהרמזור היה ירוק מהבהב.
ש. כמה מותר להם לנסוע שם?
ת. 90 קמ"ש.
ש. ב- 90 קמ"ש כמה זמן לוקח לרכב לעצור, מפנה לספר משטרתי חקירת תאונת דרכים לטבלאות, 3.64 שניות זה נכון?
ת. אתה מדבר על העדה?
ש. כן.
ת. התשובה היא 3.64.
ש. הערכת זמן תגובה זה עוד שניה?
ת. יותר משניה.
ש. אתה מסכים איתי שמכיון שהיא הספיקה להעצר ואחרי זה הוא עקף אותה, בנסיבות האלה לאור הזמנים האלה לא יכול להיות שהוא נכנס באור ירוק מהבהב?

ב"כ המאשימה:
חוות דעת הבוחן מתייחסת לרכב המעורב ולא לעדה. אין לנו מידע באיזה מהירות היא נסעה, מאיפה היא באה.


החלטה
אני מתיר את השאלה.

ניתנה והודעה היום כ"ה אדר תשע"ז, 23/03/2017 במעמד הנוכחים.

אורן בועז , שופט

המשך חקירה:
ש. העד אומר שהוא ראה ירוק מהבהב, היא אומרת שהיא ראתה ירוק מהבהב ועצרה, בהנחה שעברו 3,64 שניות וזמן תגובה... בשביל שהעדה תעצר אחרי שהיא רואה שהרמזור מתחיל להבהב, אמורים לחלוף יותר מ- 4.5 שניות וזאת בהנחה שהיא נסעה 90 קמ"ש, זה נכון... ואם עדותה נכונה והיא עמדה ואז הוא עבר אותה זה אומר שהמעורב נכנס לצומת לפחות 4.5 שניות אחרי שהרמזור התחיל להבהב?
ת. לא מסכים איתך. אני לא יודע איך אתה מגיע למסקנה הזו. אני גם לא יודע מה היתה מהירות הנסיעה שלה.
ש. בהנחה שהיא נסעה 90 קמ"ש אתה מסכים איתי?
ת. הזמנים צריכים להיות יותר ארוכים, זמני העצירה שלה.
ש. אני אומר שחלפו לפחות 4.5 שניות?
ת. במידה והיא נסעה 90 קמ"ש, אז כן.
הטבלה מוגשת ומסומנת נ/2.
ש. כמה זמן דולק ירוק מהבהב?
ת. 3 שניות.
ש. אם הנתונים נכונים המעורב נכנס או בצהוב או באדום?
ת. אני לא יודע איפה היה נהג הרכב השני ביחס אליה. לא מצויין בכל התיק שהוא עקף אותה. אני לא יודע באיזה מהירות הוא נסע ביחס למהירות שלה ואיפה הוא היה כשהיא נעצרה. סביר להניח שהיא אומרת שהיא עצרה, הכוונה שלה שהחלה להאט לקראת עצירה ולא עצירה מוחלטת.
ש. מפנה אותך לעדותה, היא הבחינה בו לראשונה כשהיא היתה בעמידה לפני הצומת, שורה 16, בהנחה שהיא עמדה בזמן שהוא נכנס לצומת, אני צודק?
ת. לא.
ש. אם נצא מנקודת הנחה שכשהיא עמדה ואז הוא נכנס לצומת, אני כן צודק?
ת. אני לא עוסק בהנחות. היא מציינת שכאשר היא עמדה היא הבחינה ברכב שהיה מימינה כביכול ברגע שהוא פוגע במאזדה, בזמן האימפקט, היא לא מציינת שהיא ראתה אותו מאחור ושהוא עקף אותה, אני לא יודע איפה הוא היה ביחס אליה.
ש. אתה מסכים איתי שאתה יכול להעריך כמה מרחק יש ממקום העצירה עד האימפקט?
ת. מקו העצירה עד לנקודת האימפקט 16.25 מטר.
ש. אתה מסכים שזה בערך חצי שניה?
ת. לא.
ש. אתה מסכים שב- 90 קמ"ש רכב עושה 25 מטר לשניה?
ת. כן.
ש. זה בסביבות חצי שניה?
ת. אני לא יודע באיזה מהירות הוא נסע.
ש. נניח שהוא נסע 90 קמ"ש?
ת. זה 25 מטר לשניה.
ש. בכל מקרה מדובר במקסימום חצי שניה?
ת. בערך.
ש. אתה מסכים איתי שהגרסה שלו בנסיבות אלה, לאור העדות שלה שהתחלף לירוק מהבהב מטר לפני הצומת, היא מופרכת?
ת. עוד פעם אתה מציין שהוא בא מאחוריה. היא ראתה אותו כשהוא פוגע במאזדה מקדימה, המאזדה היתה לפניה לפחות 20 מטר מהמקום שהיא עמדה.
ש. אתה מסכים איתי שבתאונות דרכים נזק בלבד, אם אין סיבות מיוחדות אתם לא מגישים כתב אישום?
ת. לא פותחים תיק בכלל, בוחן לא מגיע למקום.
ש. אם הנאשמת לא היתה נפגעת לא הייתם פותחים תיק?
ת. הרבה פעמים מעורבים נפגעים בתאונה אבל לא מתפנים באמבולנס. הקריטריון הוא פינוי באמבולנס לבית החולים.
ש. נגיד שאתה חוקר בן אדם בתאונת דרכים ואתה רוצה להוציא ממנו שהוא עבר באדום, ואין לך עדויות, אתה יכול להגיד לו שאתה אומר שאנשים ראו אותו עובר באדום, אתם עושים דברים כאלה?
ת. זה סוג של תרגיל חקירה. אני לא יכול להגיד שיש אנשים שראו אותו עובר באדום כי זה פסול לעשות את זה, אני יכול להגיד לו שיש עד ראיה שראה אותו, מה הוא אומר.
ש. לנאשמת אין אפשרות להתבלבל עם מערכת רמזורים אחרת, יש מערכת רמזורים אחת?
ת. נכון.
ש.מנסיונך בלי קשר לעדויות בתיק, מה יותר סביר שבן אדם יפספס את הרמזור ויכנס לצומת בתחילת האדום או שבן אדם יעמוד ופתאום יתחיל לנסוע, למרות שאין לו מערכת רמזורים אחרת או יסע באור אדום מלא, מה סביר יותר?
ת. מהנסיון שלי מבחינה סטטיסטית רוב התאונות ברמזור הצד האשם הוא זה שהגיע בנסיעה ולא זה שעמד והתחיל בנסיעה. כמובן שיש יוצאי דופן.
ש. מבחינת החוק מעבר באור צהוב מהווה עבירה אלא אם אין אפשרות להעצר?
ת. אני לא מכיר את החוק, אני לא מכיר את המעבר בצהוב, אם תפנה אותי אני אוכל לאשר לך.
ש. דיבר איתך בחור בשם יוסי בן דוד שהוא מקורב לנאשמת והגיע למקום אחרי האירוע, הוא אומר שהשוטרים במקום ציינו שהנהג הסתנוור מהשמש ולא ראה את הרמזור, האם פנית לשוטרים לברר אם היו עדויות כאלה?
ת. דו"ח פעולה של שוטר ששומע תגובה כזו או אחרת אמור לרשום את זה, אני לא רואה התייחסות בדו"ח פעולה של שוטר לגבי ענין זה.
ש. אם פונה אליך עד ואומר לך משהו שיש משמעות רצינית שלכאורה המעורב הסתנוור מהשמש, לא היה מקום לפנות לשוטרים ולבדוק איתם?
ת. אני לא יודע מאיזה שוטר הוא שמע, אם זה שוטר שטיפל בתאונה או שוטר אחר.
ש. גם הנאשמת בחקירה אומרת בשורה 43 שעמד אחרי המונית והוא אמר שהוא לא ראה שעברתי באדום, כיוון שיש כמה אנשים שמדברים על עדים נוספים, לא היה מקום לערוך נסיונות נוספים לאתר עדים?
ת. כל טלפון של עד ראיה, מעורב, מודיע כזה או אחר המשטרה יוצרת איתו קשר. מי שראה את התאונה זומן לחקירה ונחקר. גם כאלה שלא היו ממש בטוחים וזהו. מעבר לזה לא איתרנו עוד עדים.

חקירה חוזרת:
אין שאלות.

ב"כ המאשימה:
נשארו שני עדי תביעה שצריכים להעיד. שוחחתי עם עד התביעה והוא היה אחרי משמרת לילה ואמר שישתדל להגיע.

ב"כ הנאשמת:
אבקש לזמן לדיון הנדחה כעדת הגנה את הגב' מאי חן מישוב עין ורד, רחוב צאלון מיקוד 4069600.
אבקש שהתביעה תאתר לי את פרטי השוטר שהתכתב במייל עם מיכה דרטבחמן , כולל טלפון שלו.


החלטה

נדחה להמשך פרשת תביעה, הגנה וסיכומים בע"פ ליום 24/04/17 שעה 13:00.
המזכירות תזמן במסירה אישית את הגב' מאי חן מהישוב עין ורד רחוב צאלון מיקוד 4069600 .
פרטי השוטר מיכה דרטבחמו יועברו לב"כ הנאשם עוה"ד אסף אורון.
נוכחות הנאשמת חובה.

ב"כ הנאשם יפקיד הוצאות בסך 200 ₪ לצורך זימונה של עדת ההגנה.

ניתנה והודעה היום כ"ה אדר תשע"ז, 23/03/2017 במעמד הנוכחים.

אורן בועז , שופט

הוקלד על ידי ליאת קחלון


מעורבים
תובע: מדינת ישראל
נתבע: אינג'י גביג'ון
שופט :
עורכי דין: